Kerstin Schoof

Vita
Academic Education
2007–2009 | Master of Arts in Library and Information Science (LIS), Humboldt-University Berlin, Germany |
2001–2006 | Magister Artium (M.A.) in Cultural Studies, Sociology, Media and Communications, Humboldt-University Berlin, Germany |
1997–2000 | BA (Hons) Sociology and Communications, University of London, Goldsmiths College |
Career
Since 04/2014 | Head of the Library at the Max Planck Institute for Empirical Aesthetics, Frankfurt/Main, Germany |
Since 2010 | Lecturer for Empirical Methods in Library and Information Science at the University of Applied Sciences, Hamburg (HAW), Stuttgart Media University (HdM) and the University of Applied Sciences, Potsdam (FHP), Germany |
2009–2014 | Head of the Social Sciences, Economics and Law Department at Oldenburg University Library, Germany |
2007–2009 | Trainee at Oldenburg University Library, Germany |
Publications
Schoof, K. (2022). Die Hochschulbibliothek als Lernort: Zugänge und Befunde einer ethnografischen Nutzungsforschung. In D. Meyer, J. Reuter, & O. Berli (Eds.), Ethnografie der Hochschule: Zur Erforschung universitärer Praxis (pp. 151-172). Bielefeld: transcript.
Grund, S., Schoof, K., & Warmbrunn, J. (2021). 75 Jahre gemeinsame Interessenvertretung und enge Kooperation: Vergangenheit, Gegenwart und Zukunft der Arbeitsgemeinschaft der Spezialbibliotheken (AspB). BuB: Forum Bibliothek und Information,73(8-9), 480-483.
Nix, S., Schoof, K., & Seeliger, F. (2019). Anthropology meets library. In S. Klocke-Daffa (Ed.), Angewandte Ethnologie: Perspektiven einer anwendungsorientierten Wissenschaft (pp. 659-682). Wiesbaden: Springer VS.
Nix, S., & Schoof, K. (2018). Spitzenservice für Experten: Spezialbibliotheken im digitalen Zeitalter. Politik & Kultur,4, 7. PuK 04/2018
Futterlieb, K., & Schoof, K. (2016). That special place. In K. Umlauf, K. U. Werner, & A. Kaufmann (Eds.), Strategien für die Bibliothek als Ort: Festschrift für Petra Hauke zum 70. Geburtstag (pp. 189-202). Berlin: de Gruyter. https://doi.org/10.1515/9783110481037-014
Schoof, K. (2014). Ethnografische Methoden in der bibliothekarischen Aus- und Fortbildung. Bibliothek Forschung und Praxis, 38(2), 208. doi:10.1515/bfp-2014-0025
Andermann, H., & Schoof, K. (2013). "Kataloge der Zukunft: RDA und Suchmaschinen". In U. von Hohoff, H. Schnelling, H. Steenweg, S. Kriese & D. Sommer (Eds.), ABI-Technik (Vol. 33, pp. 156). doi:10.1515/abitech-2013-0024
Schoof, K., & Schimpf, A. (2013). Webdesign: Eine Kernkompetenz für Bibliothekare? BuB : Forum Bibliothek und Information, 65(7/8), 514-517. Heft-BuB_07_2013.pdf
Schoof, K., Bauer, C., Braun, S., Gläser, C., Franke, F., Kannenberg, S., . . . Weckmann, H.-D. (2013). Die Hochschule zum Lernraum entwickeln 2013 - Empfehlungen der DINI-AG "Lernräume“ (Deutsche Initiative für Netzwerkinformationen DINI Ed.). Kassel: Kassel University Press GmbH. d-nb.info
Schoof, K. (2010). Kooperatives Lernen als Herausforderung für Universitätsbibliotheken - Veränderungen in der Konzeption und Nutzung von Lernräumen (K. Umlauf Ed. Vol. 277). Berlin: Humboldt-Universität zu Berlin - Institut für Bibliotheks- und Informationswissenschaft. edoc.Hu-Berlin