Kerstin Schoof

 

 

Vita

Academic Education

2007-2009Master of Arts in Library and Information Science (LIS), Humboldt-University Berlin, Germany
2001-2006Magister Artium (M.A.) in Cultural Studies, Sociology, Media and Communications, Humboldt-University Berlin, Germany
1997-2000BA (Hons) Sociology and Communications, University of London, Goldsmiths College

Career

Since 04/2014Head of the Library at the Max Planck Institute for Empirical Aesthetics, Frankfurt/Main, Germany
Since 2010Lecturer for Empirical Methods in Library and Information Science at  the University of Applied Sciences, Hamburg (HAW), Stuttgart Media University (HdM) and the University of Applied Sciences, Potsdam (FHP), Germany
2009-2014Head of the Social Sciences, Economics and Law Department at Oldenburg University Library, Germany
2007-2009Trainee at Oldenburg University Library, Germany

Publications

Schoof, K. (2014). Ethnografische Methoden in der bibliothekarischen Aus- und Fortbildung. Bibliothek Forschung und Praxis, 38(2), 208. doi:10.1515/bfp-2014-0025

Andermann, H., & Schoof, K. (2013). "Kataloge der Zukunft: RDA und Suchmaschinen". In U. von Hohoff, H. Schnelling, H. Steenweg, S. Kriese & D. Sommer (Eds.), ABI-Technik (Vol. 33, pp. 156). doi:10.1515/abitech-2013-0024

Schoof, K., & Schimpf, A. (2013). Webdesign: Eine Kernkompetenz für Bibliothekare? BuB : Forum Bibliothek und Information, 65(7/8), 514-517. Heft-BuB_07_2013.pdf

Schoof, K., Bauer, C., Braun, S., Gläser, C., Franke, F., Kannenberg, S., . . . Weckmann, H.-D. (2013). Die Hochschule zum Lernraum entwickeln 2013 - Empfehlungen der DINI-AG "Lernräume“ (Deutsche Initiative für Netzwerkinformationen DINI Ed.). Kassel: Kassel University Press GmbH. d-nb.info

Schoof, K. (2010). Kooperatives Lernen als Herausforderung für Universitätsbibliotheken - Veränderungen in der Konzeption und Nutzung von Lernräumen (K. Umlauf Ed. Vol. 277). Berlin: Humboldt-Universität zu Berlin - Institut für Bibliotheks- und Informationswissenschaft. edoc.Hu-Berlin

Awards & Grants